W naszym ośrodku utworzyliśmy punkt szczepień przeznaczony dla tzw. szczepień populacyjnych.
Szczepienia przebiegają etapowo, a ogólny harmonogram programu ustala Ministerstwo Zdrowia.
Powszechne szczepienia rozpoczęły się od seniorów, a następnie wprowadza się stopniowo kolejne grupy osób.
Jak wygląda harmonogram rejestracji?
W chwili obecnej przeznaczono dla naszego punktu szczepień 30 dawek szczepionki na każdy tydzień plus ewentualne dodatkowe dawki szczepionek zależne od ofert przedstawionych przez NFZ.
Szczepienie przeciw COVID-19 jest bezpłatne. Każdy, kto zostanie zakwalifikowany do szczepienia przez lekarza w naszej Poradni, będzie na miejscu zaszczepiony, otrzyma potwierdzenie przyjęcia pierwszej dawki preparatu oraz informację o dacie podania drugiej dawki. Druga dawka jest gwarantowana i będzie to szczepionka tego samego producenta, podana również w naszym ośrodku.
Wszyscy chętni do przyjęcia szczepionki, mogą skorzystać z wygodnych form rejestracji:
Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.
Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Wysyłając SMS pod jeden z wyżej wskazanych numerów (oba numery prowadzą do jednego systemu), połączysz się z systemem, który pokieruje Cię krok po kroku. Najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.
Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.
Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu konieczny jest numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Bez tych danych nie będziemy mogli dokonać rejestracji w centralnym systemie. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie pod nr tel. (42)7156921 lub na miejscu w naszej Poradni, przy czym preferowany jest kontakt telefoniczny (bezpieczeństwo epidemiologiczne).
Ważne! W chwili obecnej, biorąc pod uwagę masowość szczepień, nie jesteśmy w stanie zagwarantować wolnych miejsc w obrębie terminów, którymi możemy sami dysponować. Centralna infolinia posiada również odrębne terminy szczepień w naszym punkcie, którymi nasza placówka nie może swobodnie dysponować.
Każdy pacjent zgłasza się w wyznaczonym dniu z wypełnionym kwestionariuszem wstępnego wywiadu przesiewowego, który stanowi podstawę kwalifikacji do szczepienia p/ COVID-19. Podpisany własnoręcznie kwestionariusz należy okazać lekarzowi w chwili kwalifikacji do szczepienia.
Kwestionariusz można pobrać w formacie pdf poniżej (nowy wzór od dnia 15.04.2021):